
M/S «HANNE MARTINE»
Fartøyet skal brukes til fiske med juksa, teiner og garn. Bygden Nervei i Tanaforden har vist en imponerende evne til å skape aktivitet og optimisme, noe som også denne nybåten vitner om. Båten er bygget etter norske regler for merkeregistrerte fiskefartøy over 6 meter og har følgende hoveddata:
Lengde o.a. 10,01 m
Bredde 3,42 m
Lasterom 7 m3
Fiskerinummer F-48-G – LK-nummer LG4211.
Maskineri
Fremdriften besørges av en Yanmar dieselmotor som utvikler 369 hk v/3300 o/min. og er koblet til West Mekan propellanlegg via ZF gear m/elektronisk sluregear. En Sleipner sidepropell styres med trinnløs hastighet fra konsoll oppunder tak på akterdekk i tillegg til at autopiloten også kan holde båten på kurs med sidepropellen. Båtens toppfart er 25 knop og normal marsjfart 20 knop.
Dekk
Dekkslengde på styrbord side er på nesten 6 meter. Det kan lastes/losses 9 plastcontainere gjennom luken til det 7 m3 store lasterommet. Det er arrangert med port i rekke på styrbord side for lettere ombordstigning.
Rapp Hydema Syd har levert garngreier HGA-005, og 600 kg garnhaler kommer fra Lorentzen.
Innredning
Fartøyet har åpen og trivelig interiørløsning med skipsdørk i lugar og styrehus. Det er montert Selfa Dørkvarmeanlegg som gir et tørt og varmt inneklima. Det er også installert Webasto dieselvarmer. Det er arrangert med en dobbeltkøye og to enkeltkøyer i styrehus og lugar.
Fartøyet har messe på dekk for fem personer, og pantry er godt utstyrt med gassapparat, vask, kjøleskap og god skapplass. På styrbord side i lugaren er toalettrom med dusj, badeskap og garderobeskap.
Lyskaster er type Seematz SH200 på 200 W, og redningsutstyr med flåte kommer fra Erling Haug. Et 24 V el.anlegg er montert av verftet.
Elektronikk
Det elektroniske utstyret er levert av Metek, Mehamn som også har utført monteringen sammen med båtbyggeriet. Det består av Furuno M-1834C radar, Furuno DFF1 ekkolodd, Comnav Commander autopilot, Telchart kartsystem og Navicom RT 550 VHF.
❊
Selfa har lansert en ny 35 foting, og det nye Selfa GyroDemp systemet er satt i drift. Det er et stabilisatorsystem som kan redusere slingringen med 40/70 prosent.