M/S «ALDOR INGEBRIGTSEN»

– ombygget ved Kaarbøverkstedet

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Cargo/reeferskipet M/S «Aldor Ingebrigtsen» ble tilbakelevert fra Kaarbøverkstedet til Fiskernes Agnforsyning S/L 29. juni, etter en ombygging som blant annet har medført en betydelig økning i frysekapasiteten.

«Aldor IngebrigtsenÝ ble opprinnelig bygget ved Trønderverftet AS i 1989, som byggenummer 65. Under verkstedsoppholdet nå har fartø
yet gjennomgått full klasse; blant annet er hovedmotoren – en Alpha Diesel 6L23/30-DKV på 1100 hk – overhalt. APV Heat Exchanger varmevekslere er levert av AS Norco Oslo. Mellomdekkshøyden er økt med 1,30 meter, og dekksbelastningen er økt til 2,8 tonn pr. m2. Videre er en stor lasteluke fjernet. Frysekapasiteten er øket med 350 - 400 m3 volum, og Midt-Troms Kjøleservice har montert ny fordamper.

De elektriske arbeidene er utført av Harstad Elektro AS og ved oppmaling av båten er benyttet produkter fra Jotun.

Ombyggingsarbeidene er prosjektert av NVC.

Fartøyet har følgende

hoveddata:

Lengde o.a.64,55 m
Lengde p.p.58,85 m
Største bredde10,80 m
Dybde til h.dk.4,20 m
Dybde til sh.dk. 7,00 m
Max dypgående4,50 m