M/K «Flakstadbuen»

Skipsrevyen nr 1/1971: Nytt fiskefartøy levert fra Mjosundet Båtbyggeri

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

I slutten av juli overleverte Mjosundet Båtbyggeri A.L. Vågos på Møre sitt byggnummer 78 til fiskebåtrederne Thure Abelsen og Bjørn Jensen fra Napp i Lofoten. «Flakstadbuen» heter den, og er en line-og garnbåt med lengde på 58 fot og bredde på 16 fot.

Fremdriften besørges av en Volvo Penta, type TMD 120, på 270 HK, krefter nok til å gi båten en fart på mer enn 9 knop. Propellanlegget er fra Helseth, og skroget er bygget etter Mjosundet Båtbyggeris spesielle patenterte byggeteknikk med laminert hud på spant.

Det elektriske og elektroniske utstyret er montert av Ballstad Radioservice, hvor det elektroniske utstyret består av radar (til 32 n. mil), ekkolodd og 100 W radiotelefoni.

«Flakstadbuen» benyttes til det ordinære Lofotfisket og til linefisket på Finnmarkskysten, og begge rederne har uttrykt stor tilfredshet med båten og rost båtbyggeriet for fin og solid utførelse. Thure Abelsen er skipper ombord, og han har med seg 6-7 manns besetning. I forrige måned var båten i Bodø hvoretter den gikk rett til Finnmark.

Fiskebåten har kostet omkring 530 000 kroner, og var den tredje som Mjosundet Båtbyggeri har levert hittil i år. (Skipsrevyen nr 1/1971)

Patent fra Mjosundet

Gründer Klaus Ås begynte å bygge trebåter med laminat. Første båt bygget med denne teknikken fikk gründeren sitt namn.

«Klaus Ås» -84 fot -sjøsett 1955, blir bygd og må drivast frå eige rederi frå 1955 pga tilføyelse «eksperimentell» i godkjenninga. Hausten 1960 gjekk båten på grunn for full fart ved Flatanger, og fekk store skader. Sjølv om aktre del av kjølen var høvla vekk i grunnstøytinga, var det ikkje skader på sjølve skroget, og etter denne harde testen godkjende Veritas byggemåten. Endeleg godkjenning blir til slutt gjeve i 1960. Byggemåten blir ein suksess. Liming av hud blir patentert. I alt blir det bygd ca 60 båtar etter denne byggemåten ved Mjosundet Båtbyggeri AL, mange fleire om ein reknar med lisensproduksjon ved andre båtbyggeri. Den siste trebåten frå verftet blei sjøsett i 1982

Mjosundet Båtbyggeri var ei pionerbedrift på fleire områder. Blant anna var dei tidleg ute med å produsere skrog i plast og aluminium. Arbeidsbåtar til oppdrettsnæringa starta dei med i 1990. I dag heiter bedrifta MB Hydraulikk As og har 40 medarbeidarar. (Kilder: lokalwiki og MB Hydraulikk)