
M/S «GLIMT II»
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Båten er en standard Risnes-båt med asymmetrisk skrog, bygget i stål med aluminium overbygg og er bygget som glattdekker med svinerygg forut og skansekledning rundt dekk. Styrehuset med pantry og toalett er plassert helt forut.
M/S «Glimt II» har følgende hoveddata:
Lengde o.a. | 12,50 m |
Bredde | 6,00 m |
Dybde i riss | 1,80 m |
Kjenningssignal | LK 9278 |
Maskineri
Fremdriftsmaskineriet består av to Sabb Iveco NEF150 dieselmotorer som hver utvikler 125 hk og er montert en i hvert skrog. Maskineriet driver to Helseth vri-propellanlegg type 3H60-880HS via Sabb reduksjonsgear. Styremaskin er type Tenfjord.
For at båten skal kunne operere inntil oppdrettsfortøyningene uten å bli påført skade, er propellene utenbords beskyttet med kurv og bøyle.
Pumpeleveransen er fra Leif H. Strøm, og Glava/Rockwool er benyttet som isolasjonsmateriale.
Dekk
På dekk er montert en 5-tonns capstan fra Rapp Hydema Syd og 1-tonn capstan fra Tenfjord Industrier. Bergen Hydraulic har levert Palfinger 18080 C kranen med kapasitet på 18 tonn med vinsj.
Vinduer er levert av Glass og Byggteknikk AS, lanterner og annet dekkslys er fra O.S. Solhaug AS og lyskastere er en Norselight leveranse. Båten er oppmalt med Star Carboline malingsprodukter. Erling Haug AS har levert en RFD 6R Pluss redningsflåte.
Diverse
I innredningen er andvendt Fibo-paneler, og Fatland AS har utført innredningsarbeidene. Vest Elektro AS har utført de elektriske installasjonene.
Det elektroniske utstyret ombord består av Furuno M-1623 6" radar, Furuno FCV-581 ekkolodd, Silva 70BC kompass, 152 Garmin GPS, Furuno FM-2721 VHF M/DSC og Pionéer stereoanlegg.