
M/S «HAVBRYN»
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Eier av «HAVBRYN» skal nå kombinere det å være skipper på en tråler med kystsjarkfiske på egen hånd. Turnusordningen på tråleren gjør dette mulig.
Båten har kostet cirka 5 millioner kroner og er konstruert med større høyde og bredde enn det som er vanlig for denne størrelsen. Båten har lasterom på 20 m3.
«HAVBRYN» er videre utstyrt med et linedragersystem type ALH fra Delitek Marin AS der linen trekkes gjennom en hydraulisk luke i siden på skroget. Fisken går via transportbånd opp på dekk til bløggekaret. Fartøyet er bygget med shelterdekk som gjør det mulig å jobbe under tak på dekk.
M/S «HAVBRYN»
Hoveddata:
Lengde o.a. 10,97 m
Bredde p.sp. 5,08 m
Dybde i riss 2,30 m
Lasterom 20 m3
Maskineri
Fremdriften besørges av en Volvo Penta D7 dieselmotor som utvikler 265 hk og er koblet til et Finnøy propellanlegg via reduksjonsgear av samme fabrikat. Båten er utstyrt med en Sleipner sidethruster.
Diverse
Fiskebehandlingssystemet er levert av Melbu Systems, mens Lorentzen Hydraulikk har supplert linehaler. Wigo er leverandør av vinduer til fartøyet, og O.S. Solhaug har tatt seg av lysleveransene. Innredningspaneler som er benyttet på innvendige skott, kommer fra Fibo.
AS Elektrisk har utført både elektro arbeidene og installasjonene av elektronisk utstyr.
❊
Skogsøy Båt AS bygger nå to 50 fot store båter for levering i inneværende år.