
M/S «MALAVIYA TWENTYNINE»
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Kontrakten ble inngått allerede i september 2004, og det forklarer at prisen for to skip ikke var høyere enn rundt 230 millioner kroner. Skroget er bygget ved Aker Tulcea. Rederiet har en flåte på cirka 33 offshore skip hvorav fem er PSV fartøyer og ni AHTS’er. I tillegg kommer en nybygg portefølje på fire skip i India og nok ett i Norge. Og i tillegg kommer ordren med Aker Yards som ble konkludert i slutten av april for ytterligere to PSV’er for levering i 2008, og nå er prisen kommet opp i NOK 290 millioner.
M/S «MALAVIYA TWENTYNINE»
er klasset i Det Norske Veritas klasse @1A1, SF, E0, DK (+), HL 2,5, Dynpos Autr og har følgende hoveddata:
Lengde o.a. | 72,00 m |
Lengde p.p | 66,80 m |
Bredde største | 16,00 m |
Dybde i riss til h.d. | 7,00 m |
Draft | 5,81 m |
Dødvekt | ca. 3.300 tonn |
BT | ca. 2151 |
NT | ca. 1047 |
Dekk cap. | 680 m2 |
IMO nr. | 9333503 |
Tankkapasiteter er 1270 m3 brennolje, 797 m3 ferskvann, 320 m3 dry bulk, 397 m3 brine, 208 m3 base oil og 772 m3 mud. Vannballast kapasitet/drillwater er 907 m3.
Maskineri
Nybygget har et hovedmaskineri bestående av to Bergen Diesel KRMB-9 dieselmotorer, hver med ytelse på 2005 kW v/825 o/min, og hver motor driver et Kamewa Ulstein propellanlegg med diameter 2900 mm via reduksjonsgear av samme fabrikat, type 600 AGSC-KP 680. Koblingstype er Vulkan Rato.