
M/S «MW44»
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Ifølge våre lister var forrige bygg fra verftet til PR Mikla «Skatten III» som ble overtatt den 29. mai 2009. Den båten var 3 meter lenger enn «MW44» og ble beskrevet som servicebåt.
Verftet kan arbeide med opp til tre båter samtidig, hvorav to i den store hallen. Det er nå planer om bygging av båter større enn 15 meter, men det betinger en større hall enn dagens. Verftet har derfor startet utvidelsesplanleggingen.
«MW44» er bygget med stålskrog og overbygg i aluminium med materialleveranser fra Astrup og E. A. Smith. Fartøyet har følgende hoveddata:
Lengde o.a. 11,967 m
Bredde p.sp. 7,50 m
Maskineri
Fremdriften besørges av to Nogva Scania DI 65 M dieselmotorer som via to Nogva HC-168C reduksjonsgear med oversetning 2,5:1 driver to Nogva 1131/65 propeller med vingediameter 950 mm. Strømforsyningen besørges av en Nogva Nanni OLS22T motor på 15,1 kW (19 kVA).
Båten er utstyrt med Sleipner styremaskin og Sleipner sidepropeller type SP 300 HYD/U-16. Pumper er fra Johnson Pump og Rule, og Univa har levert sanitæranlegget ombord.
Dekk/Diverse
To capstans er Lorentzen Hydraulikk leveranser, og Palfinger kranen kommer fra Bergen Hydraulic. Erling Haug har levert Hall anker, Viking redningsflåte og diverse brann- og redningsutstyr til fartøyet. Varde har levert utvendige dører, og overflatebehandlingsarbeidet er utført av Roja AS.
Møbler kommer fra Troldmyr Møbelfabrikk, og styrehusstol er fra NorSap. Elmarin AS har levert og installert det elektriske anlegget og har også stått for det elektroniske utstyret.
❊
Sletta Verft AS skal levere bnr. 131 til P/R Mikla AnS i april og bnr. 134 til Biotrål i juni. Bnr. 132 og 133 skal også leveres i 2012.