
M/S «SEA BRASIL»
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Med et skuffende Nordsjømarked har Deep Sea Supply aktivt søkt langsiktig beskjeftigelse andre steder. I løpet av en periode på ni måneder klarte selskapet å sikre seg den typen kontrakter for hele 10 skip. Med denne siste leveringen består rederiets flåte av 15 anchorhandlere og ni forsyningsskip.
Nybygget «SEA BRASIL» ble allerede i februar sluttet for en 3-års kontrakt med BP Brasil for operasjoner i Brasil. Certepartiet har 3 x 1 års opsjoner (befrakters valg) etter utløpet av den faste perioden. Følgelig seiler fartøyet under brasiliansk flagg med Rio de Janeiro som registreringshavn.
M/S «SEA BRASIL» er bygget til DNV klasse ✠1A1, SF, E0, DK(+), HL(2.8), Clean Design, Dynpos AUTR, NAUT-OSV(A), COMF-V(3) og har følgende hoveddata:
Lengde o.a. | 87,90 m |
Lengde b.p.p | 79,20 m |
Bredde p.sp. | 19,00 m |
Dybde i riss til h.dk | 8,00 m |
Max. draft |
6,60 m |
DW |
ca. 4.700 t |
Dekksareal |
1000 m2 |
Dekkslast |
ca. 2.600 t |
GT |
3938 |
NT |
1258 |
IMO nr. |
9573440 |
Tankkapasitetene er på 1900 m3 diesel olje og 800 m3 ferskvann.
Maskineri
Skipet har diesel-elektrisk fremdriftssystem med 4 x CAT 3512C dieselmotorer og RRM AZP 100 FP fremdriftspropeller. Nødaggregatet er også av CAT fabrikat. Skipet har to RRM thrustere av type TT 2000 DP CP. Fjernkontroll er type Helicon X3, og Vibracon klosser er fra Maritim Motor.
Kompressorleveransene kommer fra J.P. Sauer & Sohn, Westfalia og RWO har begge levert separatorer mens pumper er en leveranse fra Ing. Per Gjerdrum. Proviant kuldemaskineri er fra STX OSV Electro.
Optimarin har levert system for behandling av ballastvann, flowmeter er fra AM Instrumentering og Øwre-Johnsen har levert CJC filter. Tero Marine har stått for vedlikeholdssystem, og Metizoft har utført arbeidet i forbindelse med Green Passport.
Brannslukkingsutstyret er levert av Autronica.
Dekk
Dekksmaskinerileveransen er fra RRM, og Norpro og Seasafe har supplert fortøyningsutstyr. FencoNor har levert fendere, mens landganger kommer fra Gurskøy. TTS Ships Equipment har levert kraner, og ankerutrustningen er fra Fossen Shipping. Vinduer kommer fra Bohamet, Libra Plast har levert utvendige dører og vanntette skyvedører er fra IMS.
Nybygget er oppmalt med produkter fra International Maling. Viking redningsflåter og MOB-båt fra Brude Safety inngår i redningsutstyret ombord.
Diverse
Nybygget er innredet for 26 personer, og innredningsarbeidene er utført av Danica. Styrehusstolene kommer fra Alu Design. Mare Safety har levert Beha bysseutstyr, vaskeriutstyr er fra STX OSV Electro, Teamtec har forestått incinerator og komprimator er fra Delitek. Toalettsystemet er levert av Jets.
STX OSV Electro har hatt hånd om elektroarbeidene og har også levert brokonsoller og det elektroniske utstyret ombord. Med i selskapets leveranser er også IAS og PMS. DP2-anlegget er fra Kongsberg Maritime.