
M/S «SEA FLYER» – «SEA FORTH»
– PSVer fra Kina til Deep Sea Supply
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Skip nummer to og tre i 12-skipsserien som bygges ved Sinopacific Zhejiang, er levert til Seatankers Group selskaper. M/S «SEA FLYER» ble overtatt av PSV Holding Inc. med Deep Sea Supply Management (Singapore) Pte. Ltd. som manager den 14. mai som byggenummer ZJ2014, og «SEA FORTH» ble levert 16. august 2013 som byggenummer ZJ2015 til Deep Sea Supply Shipowning III B.V med samme management selskap som søsterskipet.
Skipene er av PX105 design, og begge fører Kypros flagg. De er bygget til DNV klasse ✠1A1, ICE-C, Offshore Service Vessel, OILREC, SF, LFL*, COMF-V(3)C(3), E0, DYNPOS-AUTR, NAUT-OSV(A), CLEAN DESIGN, DK(+), HL(2.8).
M/S «SEA FLYER» – «SEA FORTH»
Hoveddata:
Lengde o.a. | 88,90 m |
Lengde b.p.p. | 82,00 m |
Bredde største | 19,00 m |
Dybde i riss til h.d. | 8,00 m |
DW | ca. 4.700 t |
Draft max | 6,60 m |
GT | 4003 |
NT | 1533 |
Dekksareal | ca. 1025 m2 |
IMO nr.«SEA FLYER» | 9645695 |
IMO nr.«SEA FORTH» | 9656723 |
Maskineri
Fremdriftssystemet er dieselelektrisk og omfatter fire CAT 3512 C dieselmotorer og to RRM AZP 100 FP azimuth fremdriftspropeller. Nødaggregatet er type CAT C9. Skipene er utstyrt med to RRM TT 2000 DP CP sidethrustere. Farten er ca. 15,5 knop.
Elektro- og automasjonspakken er levert av Ulstein Power & Control. Dette er en integrert løsning som inkluderer fremdrift, hovedtavler, distribusjonstavler, kommunikasjonssystemet Ulstein Com, broløsningen Ulstein Bridge og automasjonssystemet Ulstein IAS.
❊
Ytterligere to skip skal leveres fra Sinopacific Zhejiang Shipbuilding i 2013, og de resterende syv kommer i 2014.