
M/S «SEA LION»
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Rederiet opplyser at selskapets AHTS flåte på i alt ni skip større enn 12.000 bhp hadde i september gjennomsnittlig brutto inntekt på ca. US$40.500 per skip per dag mot $37.000 i august.
M/S «SEA LION» har følgende hoveddata:
Lengde o.a. | 74,50 m |
Lengde b.p.p. | 64,80 m |
Bredde | 17,20 m |
Dybde i riss til h.dk. | 8,00 m |
Dybde i riss til A.dk. | 10,75 m |
Dybde i riss til B.dk. | 13,50 m |
GT | ca. 2789 |
NT | ca. 836 |
IMO | 9393412 |
Tankkapasitetene er 1150 m3 brennolje, 725 m3 ferskvann og 1200 m3 vannballast.
Maskineri
Skipet har dieselelektrisk fremdrift levert av Scandinavian Electric med to Marelli hovedgeneratorer hver på 3000 kVA og to MaK 12VM32C dieselmotorer hver med ytelse på 6000 kW v/750 o/min. To propellanlegg og gear er av Kamewa Ulstein fabrikat med gear type 3000 AGHC-KS560.
Skipet har Tenfjord styremaskineri og er utrustet med to Kamewa Ulstein TT2000 DNP CP thrustere hver på 900 kW og en azimuth type TCNS73/50 på 1500 kW.
Hjelpemaskineriet består av to CAT generatorsett, ett av type 3512B på 1125 bkW og det andre type C18 på 601 bkW. Nødaggregatet er også av CAT fabrikat på 72 ekW.
Isoleringsarbeidene er utført av Maritime Montering. Pumpeutrustningen er fra Allweiler, Sperre og Tamrotor har levert kompressorer og separatorer kommer fra Westfalia og RWO. Ventilasjonsanlegget er en leveranse fra Aeron, og Teknotherm har levert kjøling til AC. Florø Kjøleservice har levert proviant kjølemaskineri, kjeler er fra Pyro og tankpeileutstyr er type Umas. Varmevekslere av type APV Heat Exchanger er fra Norco Oslo AS. Castrol er leverandør av smøreolje.
Brannsikkerhetsmessig har Autronica Fire and Security levert et CO2 anlegg og et annet brannslukkingssystem, og alarmanlegget er fra Tyco Fire & Integrated Solutions.
Dekk
Fi-Fi anlegget er levert av Aker Kvaerner Subsea, og cementanlegget er en RRM leveranse. Bohamet har levert vinduer og utvendige dører, og vindusviskere er fra O.S. Solhaug. Dekksmaskineri er type Rauma Brattvaag, og Bergen Group Dreggen AS har hatt kranleveranse til fartøyet. To ankre er fra Spek.
Vanntette skyvedører er levert av IMS. Skipet har Tranberg lanterner og Norselight lyskastere. Jotun malingssystemer er anvendt til oppmaling av fartøyet, og arbeidet er utført av Norcoat.
Redningsutstyret ombord består blant annet av seks Viking redningsflåter og en Alusafe 770 FRC i TTS Marine davit, og skipet har sikkerhetssertifikat for 42 personer.