
M/S «SEA STOAT»
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
De fire siste skipene i serien er faktisk alle levert i andre halvår 2011, så det er intet å si på fremdriften ved verftet.
Deep Sea Supplys AHTS flåte tjente i gjennomsnitt brutto ca. US$ 19.600 per skip per dag i oktober etter inntjening på US$ 15.800 i september. PSV inntektene var på ca. US$ 20.000 per dag i gjennomsnitt i oktober mot US$ 20.200 i september.
Deep Sea Supplys resultat før skatt etter at ni måneder er unnagjort ligger på $2,1 millioner. AHTS flåtens utnyttelsesgrad i 3. kvartal var 83%. Selskapet forventer at markedet vil være bedre i 2012 enn 2011 med stor riggvirksomhet som begrunnelse.
M/S «SEA STOAT»
er klasset i DNV ✠1A1, Tug Supply Vessel, Fi-Fi-1, SF, E0, DYNPOS-AUT, DK(+), HL(2.4). Skipet fører Kypros flagg og har følgende hoveddata:
Lengde o.a. | 63,40 m |
Lengde b.p.p | 56,53 m |
Bredde på spant |
15,80 m |
Dybde i riss | 6,80 m |
Draft des. |
4,60 m |
Dwt |
ca. 1.575 |
GT |
ca. 1943 |
NT |
ca. 650 |
Dekksareal | 420 m2 |
Dekkslast |
600 t |
Bollard pull |
80 t |
IMO |
9420033 |
Tankkapasitetene er 804 m3 brennolje og 538 m3 vannballast / drill water.
Maskineri
Fremdriften besørges av to RRM Bergen C25:33L8P dieselmotorer hver med ytelse på 2400 kW v/1000 o/min som via to RRM 600 AGHC reduksjonsgear med oversetning 5,2:1 driver to propellanlegg av samme fabrikat type 66XF514 E-300N. Joystick er type Poscon, og styremaskineri er type Jastram. Skipet er utstyrt med en baug- og en akterthruster av RRM fabrikat begge på 500 kW.
Hjelpemaskineriet består av tre CAT hjelpemotorer hver på 425 ekW og nødaggregatet er på 99 kW. Fartøyet skal kunne seile med fart på ca. 13,5 knop når lastet til design draft.
Pumpeutrustningen kommer fra Allweiler, Tanabe og Tamrotor har levert kompressorer og separatorer er fra GE Westfalia og RWO. Ventilasjonsanlegget er en leveranse fra Heinen & Hopman.
Dekk
Dekksmaskinerileveransen er fra RRM og inkluderer tugger vinsjer, ankerspill, capstans og slepevinsjer. Kranen er type Norcrane på 3t/12m. Skipet har Fire-Fighting I system med kapasitet på 2 x 1200 m3/t. Kjetting er levert av Jiangsu Asia Star Anchor, mens Rugao Hal Yung har supplert anker. Cement systemet er designet for samtidig lasting/lossing av to grader med cement og kjemikalier med to separate systemer.
I redningsutstyret inngår Normar FRC 650 MOB-båt og fire Viking redningsflåter hver med kapasitet for 20 personer. Skipet er innredet for totalt 28 personer, med fire enmannslugarer og 12 dobbeltlugarer.
Elektronikk
Navigasjons- og kommunikasjonsutstyret omfatter blant annet 2 x Furuno FR-2115 radarer, Furuno FE-700 ekkolodd, Furuno DS-80 logg, Sperry Marine Navigat X Mk2 gyrokompass, Sperry Marine Navipilot V HSC autopilot, Furuno GP-150 GPS, Furuno FS-2570 radiostasjon, 3 x Motorola GP-339 bærbare VHF’er, Furuno FM-8800 og 2 x FM-8800S VHF’er, Furuno NX-700 navtex, Furuno FA-150 AIS, Fleet 77 Mini M og Furuno Felcom-15 Sat C.
DP1 system er fra Kongsberg Maritime, ShipEquip har levert Sev-Sat og intercom-anlegget er fra Hanshin.