
M/S «STORSKJÆR»
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Rederen skal bruke båten til fiske med garn, line og juksa. Jørgensen drev tidligere tråleren Tromsland som nå er solgt til Island.
Fartøyet er bygget etter norske regler for merkeregistrerte fiskefartøy 6-15 meter. Krengeprøve og stabilitetsrapport viser god stabilitiet for alle typer konvensjonelt kystfiske.
Båten har følgende hoveddata:
Lengde o.a. 10,65 m
Bredde 4,06 m
Lasterom 12 m3
Fiskeri-nr. T-25-LK
Maskineri
Fremdriften besørges av en Nogva Deere 6068 TFM dieselmotor som utvikler 175 hk v/2400 o/min. Motoren er koblet til et Nogva propellanlegg via et Nogva HC-168 gear med akselbrems og PTO. Toppfart er 11 knop og normal marsjfart ca. 8,5 knop med dieselforbruk på ca. 15 liter per time.
Diverse
Fra akterdekk kan det lastes og losses containere til/fra det 12 m3 store lasterommet. Rapp Hydema Syd har levert garngreieapparat, og 800 kg garnhaler er fra Lorentzen Hydr. og Mek. Verksted.
Det er montert Selfa Dørkvarmeanlegg i styrehus, lugar og toalett. Fartøyet har messe på dekk for fire personer. Førerposisjonen på styrbord side er moderne og ergonomisk riktig med integrerte flatskjermer, joystickstyring og god sikt. Det er separate defrosterdyser på frontvinduer, førerplass og i lugar. Colt Industrier har levert vinduer.
Pantry er utstyrt med Pyro P15 oljeovn, vask, kjøleskap og god skapplass. Forut i lugaren er det to faste køyer, og på styrbord side i lugaren er toalettrom med dusj. Et 24 V el-anlegg er montert av verftet.
Av elektroniske instrumenter har båten Simrad AP-35 autopilot, Furuno FR-8062 radar, Furuno FCV-1100L ekkolodd, Telchart kartsystem, Sailor RT 5020 VHFog Matre brovakt.
❊
Leveringene kommer på rekke og rad fra Selfa Arctic fremover.